Last Sacrifice / Poslední oběť (Vampire Academy #6)

Já vím, že hodně z vás je natěšených na ty detaily, které sem budu psát, ale protože nemám sílu, osekám to na základy. Ale to ponocování za to rozhodně stálo.
Na začátku jsem si stanovila tři otázky: kdo, proč a s kým. 3 hlavní věci, které jsem potřebovala vědět.
Richelle napsala finále, při kterém se ocitáte jako na horské dráze; z teaser trailerů se některé věci daly dobře odhadnout, jiné mě naprosto překvapily. Prostě divoká jízda. Něco jsem trefila, jindy jsem ani netrefila správné postavy :D

Hláška z wikipedie:
Následující část článku vyzrazuje zápletku nebo rozuzlení díla.
Děj začíná zhruba týden poté, co byla Rose zatčena. Ve vězení se dost nudí a jedinou její návštěvou byl Abe, který jí donesl čtení. Občas se zajde kouknout za Lissou, která ji jednou blokne tak, že nic nezjistí. Svoje myšlenky si chrání a zdá se, že není tak úplně ve své kůži.
Všechno se dá do pohybu na pohřbu Taťány - jak Rose později zjistí, Eddie a Mikhail, kteří pomocí C4 vyhodili do vzduchu pár soch; následuje útěk s Dimitrijem za pomoci Abeho, který jim vytvořil vlastní východ a setkání se se Sydney. Protože Rose nemůže jen tak sedět na zadku a nedělat nic, čím by očistila svoje jméno - což má na starosti Lissa a ostatní -, začne pomalu plánovat útěk. Musí přeci najít Lissina sourozence. Daleko se nedostane, než ji Dimitrij dotáhne zpátky. Nemluvě o tom, že kdyby strážci Rose byť jen zahlédli, mají povoleno střílet.
Trojice se pak dostane na místo, kde byla spousta Morojů. Žili si tam poměrně jednoduchým životem, bez elektriky.
Rose se dostane trošku do křížku s dhampýrkou Angeline. Situace vyústí asi v ten nejnečekanější výsledek v celé knize :D
Do snů se Rose mimo Adriana začne vkrádat i uprchlík Viktor s bratrem Robertem. Viktor po zjištění, že Lissa není jedináček, vypadá, že chce pomoct. Získá Rose čas tím, že Lissa bude kandidovat na královnu.
Mezitím ostatní u dvora pátrají po skutečném vrahovi královny. Podezření padne na Daniellu, matku Adriana, která - stejně jako Taťána - měla nějaké ty milostné pletichy. Od Ambrose se také dozví, že Taťána měla skupinku Morojů, kterou cvičil Grant (strážce přiřazený k Lisse..) k boji.
Eddie zabije Moroje, který evidentně chtěl ublížit Lisse.
Sydney se vytasí se jménem osoby, která by mohla být schopná Rose dovést až za Lissiným sourozencem. Když se za Sonyou Karpovou vydají (díky Dimitrijovým kontaktům z dob kdy byl Strigojem), je to i s Viktorem a Robertem, kteří se k nim připojili. Při setkání se se Strigojkou Sonyou se Robertovi podaří kolíkem s éterem přivést Sonyu Morojku. Nějakou dobu je v šoku, po přimluvení od Sydney ale slíbí, že je za onou neznámou osobou dovede.
Všichni jsou pak docela šokováni, když jim přijde otevřít Emily, matka Jill. Emily se poté moc dlouho nezdráhá a přizná románek s otcem Lissy Ericem. Jill se rozhodne, že Lisse pomůže. John, otčím Jill, napráská Rose a ostatní; ta tak s Dimitrijem musí utéct a jít si zakempovat. Sydney chytí. Sonya se pak ve snu s Rose spojí a prozradí ji, že Jill je s Viktorem a Robertem; navíc se k nim brzy přidá.
A tak se za nimi vydají. Jill vysekají ven, Rose díky negativním účinkům éteru od Lissy zabije Victora a Roberta nechají tam, kde je. Ohledně vraždy Victora se Rose cítí hodně špatně a neví, jestli si to dokáže odpustit. Při rozhovoru s Dimitrijem vyjde najevo, že ji pořád miluje. (Šok, co? :D) Ovšem Dimitrij se nechce míchat mezi ni a Adriana. (Ha, a jak dlouho mu to vydrželo, hm? :D)
Lissa mezitím podstoupí 3 zkoušky, které splní. V první ji čeká fyzicky náročný test, ve druhé se postaví všem svým strachům a třetí splní tím, že odpoví na hádanku. Na post krále/královny zůstali tři, včetně Lissy, která nemá šanci, že by se královnou stala, jelikož je jediná ze svého rodu. Zatím.
Rose, Dimitri a Sonya se sejdou s Mikhailem, se kterým přišel i Adrian. Mikhail nemůže zprvu uvěřit, že Sonya je zase Sonya. Rose - očarovaná éterem tak, aby ji nikdo nepoznal - se chce dostat k uvězněné Sydney. Ještě předtím Adrian přistihne Rose s Dimitrijem při nevinném polibku, po kterém se to všechno změní.
Sydney ukecá Iana, alchymistu, který poznal mrvého Moroje, který napadl Lissu, aby popsal Morojku, která byla s ním.
Popis Rose pořádně překvapí.
Přijdou, Abe zjedná klid, Rose odstraní kouzlo a prohlásí, že Taťánu zabila Tasha. Ta se tomu brání. Tasha chtěla, aby se Lissa stala královnou, protože Tashe důvěřovala v tom, co dělá. Když mají Tashu odvést, sebere jednomu strážci zbraň a vzduchem proletí pár kulek... z nichž jednu chytí Rose.
Po několika dnech se Rose vzbudí. Myslela si, že je mrtvá. Dimitrij ji vyvede z omylu.
Jedna věc ji zarazí: už nemá pouto s Lissou. Ta si myslí, že je to proto, protože poprvé se dostala zpátky mezi živé díky éteru, kdežto nyní se z toho dostala sama bez něj.
V době, kdy byla Rose mimo, byla Lissa zvolena královnou. Její vztah s Jill není zatím kdovíjaký.
A Adrian Rose pěkně seřve.

Adrian left, and I wondered if Iʹd ever see him again.

Prostě sranda.
Že by vrahem byla Tasha mě ani nenapadlo. Někde jsem četla názory, že by to mohla být ona, ale přišla mi na to moc.. dobrá.
Smrt Victora se mi moc nelíbila. Jasně, beru, že to nebyl žádnej svatoušek.. ale stejně.
Adriana jsem měla ráda, takže mi ho na konci bylo líto. Na druhou stranu, kdyby Dimitrij neskončil s Rose, Richelle by asi pobouřila valnou většinu fanoušků.
Každopádně jsem spokojená s tím, jak celá série skončila. Příští rok se pak rozhodně vrhnu na sérii, ve které bude figurovat Sydney a další :)
Ale teď už vážně musím jít spát...

13 komentářů:

Luu 9. prosince 2010 v 20:25  

Mne osobne sa v LS strašne páčila tá scéna, keď Rose vraví Dimitrimu, že má nájsť okolo seba niečo krásne... :) Vyšachovalo to u mňa z prvého miesta v kategórií 'Najkrajší RxD moment' a aj scénu z FB na streche :)

Nicole 9. prosince 2010 v 20:42  

A my se tak bály, že by Rose měla přijít o vlasy! :D

Syki 9. prosince 2010 v 21:23  

Mně se taky ta scéna mezi Rose a Dimitrim strašně moc líbila. A pak se mi děsně líbil ten moment, kdy jí KONEČNĚ řekl, že ji miluje a... pak na to skočili :D

Adriana mi bylo neskutečně líto. Toho kluka jsem si prostě oblíbila a doufám, že v sequelu bude hrát taky nějakou roli, i když tak nějak pochybuji, že by se mohl rozvinout vztah mezi Sydney a Adrianem. I když možné by to bylo, jelikož Richelle nám tam krásně nastínila i jiné "spojení" než Moroi-Moroi, Moroi-Dhampýr... možná si nachystala píseček pro Bloodlines, ale kdo ví.

A taky se mi nějak nepozdával konec Viktora. Nevím, nějak jsem očekávala víc.

A strašně jsem fandila vztahu Sonya + Mikhail. Tak strašně jsem chtěla, aby jim to vyšlo.

Už jsem psala na Goodreads, že toho vraha jsem docela i pak po čtení pár dalších věcí čekala. Ono to častokrát totiž bývá tak, že to bývá někdo, od koho byste to nečekali, protože je prostě moc hodný atd.

Luu 9. prosince 2010 v 21:32  

Celkovo sa mi veľmi páči, ako sa LS stavia ku Rose a Dimitrimu... najprv to bol Dimitri, kto Rose zbieral dokopy (koniec FB, napríklad) a teraz je to Rose, ktorá Dimitrimu dodáva vôľu žiť... krásne.

No, ja som mala v mojom teoretickom článku u Judit Tashu spomenutú ako jednu z tých pravdepodobnejších, takže mňa to tiež neprekvapilo :D

A tiež som hrozne fandila Sonyi :P

Anonymní 10. prosince 2010 v 12:58  

Hezký popis.:) Už jsem to taky dočetla. Akorát Rose nechytila kulku jen tak, ale proto, že se postavila před Lissu, aby ji zachránila.;) Plus tam moc nerozvádíš to hlavní, na co jsou všichni zvědaví, a to vztah Rose s Dimitrijem... Ale tak aspoň se budou mít na co těšit.:) Já jsem z toho úplně nadšená. Vážně se to Richelle povedlo!:) Možná to jen skončilo až moc idylicky. Fakt jak z pohádky. Ovšem ne, že by mi to vadilo..:)
Dobrá byla scéna na střeše, pak se mi taky líbil souboj s Angeline:D, no a scéna, kdy Rose "umírá" byla fakt výborně popsaná!!! No a samozřejmě nejlepší bylo, když Dimitrij vyznal Rose lásku a vrhnul se na ní..:D Jo a pak taky ještě, v poslední kapitole, když se vedle sebe probudili, nebo když jí chytil za ruku v obřadní síni, kde se konala korunovace Lissy...:))) Tak to by bylo... Asi jsem se teď roztekla blahem...:D:D

*Emmgirl* 10. prosince 2010 v 13:36  

Rose neumřela, že ne? Podle toho, co tu tak píšete bych možná měla začít s touto sérií. :) Ze začátku mi to připadalo moc fantasy a hodně vymyšlené, ale tak pokud to skončí dobře a všichni budou šťastní a živí, klidně si to přečtu. :D

Nicole 10. prosince 2010 v 14:47  

Emmgirl: neboj, hlavní hrdinové zůstali naživu :)

Jinak celá ta věc, kdy si Sonya jako Strigojka pořád pěstovala kytky byla milá :)

*Emmgirl* 10. prosince 2010 v 21:27  

Nicole: Děkuji, asi se přeci jen dám do čtení. :)) To bude na Vánoce knih. Jen nevím, kdy na to najdu čas :D

Anonymní 11. prosince 2010 v 14:32  

ty jo je to tak lakavy si to ted precist:D ale ne musim si nejdriv precist 5:D jeste seem se k ni poradne nedosstala:D:(((

Anonymní 16. prosince 2010 v 20:57  

a proč to taša na rose tak narafičila?jako proč to udělala tak aby to vypadalo že tu královnu zabila rose?já myslela že sem maj rádi..:/

Anonymní 29. prosince 2010 v 21:53  

Wau ikdyž to bylo osekaný tak se na ten díl strašně těším akorát to že nebude mít rose pouto s lisou mě trochu zklamalo protože bylo dcl zajímý když svět viděla jejíma očima..ale musel tam bejt nějaký zvrat, ale každopádně jsem věděla že Rose musela skončit s dimitrijem to prostě jinak nešlo :D něco jako edward a bella akorát že VA e mnohem lepší :)) a Adrina dost lituju jenže stejně rose to stejně dělala všechno kvůli domitrijovi a né kvůli němu ..ale jsem ráda že spolu alespon na chvíly byli :)) a ono bude ještě nějaký pokročavání? když píšeš že příští rok bude série se Sydney?
kdyžtak odepiš na blog.. nějak tomu nerozumim :D luxi-style.blog.cz

bobik 7. ledna 2011 v 22:13  

WOW! Tak to už se těším. VA je naprosto dokonalá. Jen bych měla jednu otázku. Bude teda nakonec Rose s Dimitrim, nebo ne?

Anonymní 31. ledna 2011 v 20:06  

Ach jo byla jsem trochu smutná, když knížka skončila protože to nebylo uplně podle mých představ ja jsem fandila Adrianovi strašně moc, doufala jsem tak trochu naivně, že by mohli zůstat spolu no jo no soulmates jsou soulmates co se dá dělat:)Každopádně mám pocit, že mi ho Richelle Mead nenechá dlouho trpět:)).Jediný co mě naštvalo byla Jill nechápejte mě špatně, ale bylo to dost průhledný, už předtím než jsem otevřela tu knížku mě napadlo, že ona by mohla být ten sourozenec a já prostě nesnášim, když uhodnu zápletku dopředu:( Jinak , ale musím uznat, že VA je nejlepší serie žánru upíři co jsem četla stokrát lepší než The vampire diaries, ale i lepší než marked, betrayed a i musím přiznat i než stmívání a to na něho mam úchylku a četla jsem celou serii snad 6krát. Už se těšim na pokračování VA na stránkách je Bloodlines mají vyjít v srpnu tak to není tak daleko:))

Kam jste to vlezli?

Vítejte na blogu jedné knihomolky, která ráda hltá stránky anglických knih a která moc nemá mozek na to, aby psala klasické recenze. Ačkoli se snaží.
Anotace si sama překládá ze stránky Goodreads, na které je závislá a visí na ní prakticky denně. Čtením příspěvků riskujete odhalení zápletek a závěrů děl. Varovala vás.
Když se ozvete, možná vám dá i číslo ICQ nebo kde že to píše kecy na Facebooku.
Na články si nárokuje autorská práva a po těch, kteří to nerespektují, jde jako pes!
Činnost blogu (po)zastavena v únoru 2011.

Search