Beastly

Beastly alias moderní Kráska a zvíře mě dost bavilo. Příběh to není nijak komplikovaný a protože je zasazený do současného světa, dá se lépe číst.

Kyle Kingsbury má prakticky všechno: je hezký, populární, má skvělou přítelkyni, která tvrdí, že ho miluje a díky svému otci, který čte zprávy v televizi, má i peníze. Na druhou stranu je rozmazlený, arogantní a mnohými věcmi opovrhuje. Jednoho dne ve škole potká Kendru, dívku, kterou tam dosud nepotkal a kterou nepovažuje za hezkou. Protože si s ní Kyle zahrává – pozval ji na ples, kam nakonec stejně přišel se svojí dokonalou přítelkyní Sloane -, Kendra mu dá lekci. Otázkou je, jestli Kyle dostane rozum.

Na Kylea uvalí kouzlo, po kterém se stane netvorem. Takovým, jakým vypadá uvnitř, se stane zvenčí. Má dva roky na to, aby ho zrušil polibkem. Samozřejmě, zavolá si k sobě Sloane, ale polibek od ní nic nezmění. Pomoc nabídne i jeho otec, když s ním objíždí nejlepší doktory v zemi, kteří ale s jeho vzhledem také nemohou nic udělat. A tak mu tatínek koupí byt, kde s Kylem tráví čas akorát hospodyně Magda. K tomu mu ještě sežene domácího učitele Willa, který je slepý. Taťka prostě myslel na všechno. V kouzelném zrcátku si pak Kyle prohlíží slečny, které by mu mohly pomoct.
Kyle svoji minulost osobnost nechá za sebou a začne si nechat říkat Adrian. Díky Willovi začne pěstovat růže, které považuje za tu jedinou věc, která mu zbyla. Až se jednoho dne probudí a přistihne u nich vetřelce. A tady je ta část...

„Prosím!“ prosil. „Nech mě žít! Dám ti cokoliv!“
„Co máš, co já bych chtěl?“
Kroutil se a přemýšlel. „Drogy. Tyhle si můžeš nechat! Můžu ti sehnat víc – všechno co chceš! Mám hodně zákazníků.“
Ah, obchodníček. „Neberu drogy, ty chudáku. “ To byla pravda. Příliš jsem se bál, že bych udělal něco šíleného, třeba šel ven, kdybych byl něčím sjetý. Vystrčil jsem ho víc z okna.
Křičel. „Tak peníze.“
Pevně jsem mu držel krk. „Co bych dělal s penězi?“
Dusil se, křičel. „Prosím... musí být něco.“
Pevněji. „Nemáš nic, co bych chtěl.“
Pokusil se mě kopnout, uniknout. „Chceš přítelkyni?“
„Cože?“ Málem jsem ho pustil, ale zaryl jsem drápy hlouběji. Vykřikl.
„Přítelkyni. Chceš dívku?“
„Nezahrávej si se mnou. Varuju tě...“
Ale mohl vidět můj zájem. Odtáhl se a já ho nechal. „Mám dceru.“
„Co s ní?“ Trochu jsem uvolnil sevření a on vešel dovnitř.
„Moji dceru. Můžeš ji mít. Jen mě nech jít.“
„Můžu co?“ Zíral jsem na něj.
„Můžeš ji mít. Přivedu ti ji.“
... která mě dostala. Oním vetřelcem byl otec Lindy, dívky, které dal Kyle kdysi dávno na plese bílou růži. Jak mohl otec nabídnout svoji dceru za svůj život? To jsem prostě nepochopila. Vy byste něco takovýho taky udělali? Chápu, tatík byl feťák, potřeboval střelit pár věcí, aby měl na drogy a bál se, že ho Adrian sežere, ale pořád si myslím, že ho to neopravňuje udělat něco takovýho.
Nicméně Lindy vážně (nedobrovolně) dorazí. Zpočátku je stále zavřená ve svém pokoji a odmítá vyjít ven. Adriana nenávidí. Poté, co se s ním setká, se začnou pomalu sbližovat. Z části kvůli růžím, které on pěstuje a ona obdivuje. Adrian nikam nespěchá, Lindy nikam netlačí, protože ona by přeci jen mohla být ta pravá. Will je začne oba doučovat a Lindy Adriana nakonec přestane nenávidět. Po několika měsících se Lindy dostane i ven, když všichni čtyři odjedou na hory. Část knihy, která doufám bude ve filmu :)
„Oh, Adriane! Celou zimu! Podívej se na ty rampouchy visící ze stromů. Jsou jako šperky.“ Zastavila a nabrala hrst sněhu, stlačila ji do koule a hodila ji po mně.
„Opatrně. Nezačínej sněhovou bitvu, kterou nemůžeš vyhrát,“ řekl jsem.
„Oh, já můžu vyhrát.“
„Ve svých šatech?“
„Slyším výzvu?“

Protože Lindy chce vidět svého otce, Adrian ji nechá jít. Domluví se, že se za ním Lindy v dubnu zastaví. Jenže ona nepřijde.. Měsíce utíkají a Adrian se pomocí kouzelného zrcátka dívá, jak Lindy zase obskakuje svého otce a chodí na novou školu. Do uplynutí lhůty dvou let už toho moc nezbývá..
.. když se za Lindy Adrian vydá. V zrcátku viděl, jak ji nějaký chlápek ohrožuje, takže vyrazil na cestu, v metru vzbudil pobouření a rozbil zrcátko a nakonec k Lindy dorazil, přičemž byl od onoho chlápka postřelen. Dojde na ten dlouho očekávaný polibek, Lindy valí oči, kde je Adrian, když je tam místo něj teď Kyle, do kterého byla tajně zaláskovaná... ale pak to vezme v pohodě.
Objeví se Kendra, splní Kyleovo nesobecké přání (Will zase uvidí a Magdu chtěl poslat za rodinou), ale ukáže se, že Magda nebyla Magdou, ale Kendrou. Kyle se i s Lidy zase vrátí na školu.
Prostě happy-end.

Příběh se odehrává v rozmezí dvou let a některé děje (příchod Lindy, její odchod a následný hrdinský čin Adriana) pak v rozmezí celých měsíců, což bylo zajímavé.
Kyle mě vážně štval. Jestli je tu jedna věc, kterou vážně nesnáším, tak je to arogance. A tou on přímo hýřil. Když se po pár měsících stále neobjevuje ta pravá, Kyle už pomalu hází flintu do žita, přičemž ho Kendra přemlouvá, že se může stát cokoli. A ono se stalo. Adrian už byl o moc lepší, ale pořád tam byly náznaky, že se svého kylovského ega úplně nezbavil.
Části příběhu jsou proložené záznamem chatů, kdy se spolu baví různé nadpřirozené bytosti o svých problémech. Žabí princ čekající na osvobození, mořská panna při rozhodování, zda podstoupit risk, stát se člověkem, ztratit hlas a být se svým milovaným a taky Kyle, netvor čekající na pravou lásku. To bylo příjemné a vtipné proložení.
Tahle moderní pohádka mě držela, už jenom to, že jsem ji včera přečetla během pár hodin, by toho mělo být důkazem. Teď už nezbývá nic jiného, než si pár měsíců počkat na filmové zpracování a doufat, že to filmaři moc nezpackali - ale Alex to jistí, ne? :D

5 komentářů:

Anonymní 31. prosince 2010 v 1:23  

Prosím tě kdo tuhle knihu napsal :D Děkuji

Nicole 31. prosince 2010 v 10:06  

Alex Flinn :)

Syki 31. prosince 2010 v 11:12  

Alex to jistí :D

*Emmgirl* 31. prosince 2010 v 13:52  

Hádám, že ještě není v češtině (kniha), že?
Ale tak mohla bych se do ní zkusit pustit, možná to vyjde jako s tou předešlou. :))

Jinak přeji Vše nejlepší do Nového roku! :-) A užij si Silvestra.

Stacey 31. prosince 2010 v 14:34  

Ach, na ten film se přímo neskutečně těším! (A hezkých kluků není nikdy dost! :D) Doufám, že kniha brzy vyjde i v češtině. :)
Hodně štěstí do nového roku!

Kam jste to vlezli?

Vítejte na blogu jedné knihomolky, která ráda hltá stránky anglických knih a která moc nemá mozek na to, aby psala klasické recenze. Ačkoli se snaží.
Anotace si sama překládá ze stránky Goodreads, na které je závislá a visí na ní prakticky denně. Čtením příspěvků riskujete odhalení zápletek a závěrů děl. Varovala vás.
Když se ozvete, možná vám dá i číslo ICQ nebo kde že to píše kecy na Facebooku.
Na články si nárokuje autorská práva a po těch, kteří to nerespektují, jde jako pes!
Činnost blogu (po)zastavena v únoru 2011.

Search