2010 Survey

S laskavým dovolením Madlenky tady máte otázky představující takový průřez rokem 2010. Její odpovědi si můžete přečíst na jejím blogu, svoje uvedu a vy ty své můžete napsat do komentářů.

Nejlepší kniha roku 2010
Teď počítám jenom ty, které letos vyšly.
Mockingjay? Crescendo? Zlodějka knih? Forbidden by se taky určitě objevilo v "Top 5". Je těžké vybrat jednu, protože například Paranormalcy, Beautiful Darkness nebo Nevermore jsem zatím nečetla. Možná, že kdybyste mi pohrozili smrtí, vybrala bych si - Mockingjay.

Nejhorší kniha roku 2010
Vyšla tenhle rok nějaká, která by si ten titul zasloužila? Myslím, že ne.
Dlouho jsem se prokousávala Měsíční písní od Patricie Briggs, takže ta sem asi pasuje.

Kniha, která mě nejvíc zklamala
Firelight od Sophie Jordan. Čím? Svou předvídatelností. Já vím, že je v dnešní době hodně složité přijít s něčím novým, ale některým autorům se to stále daří, right?

Kniha, která mě (v dobrém) překvapila
Zlodějka knih. Knížky s námětem 2. světové války nevyhledávám, ale tahle mě prostě dostala.

Kniha, kterou bych nejvíce doporučila
A už jste četli všechny tři Města v sérii Nástrojů smrti od Cassandry Clare? :D

Nejlepší knižní série, kterou jsem objevila v roce 2010
Hunger Games! Pořád uvažuju nad tím, zda poslat děkovný dopis onomu zubaři, díky němuž jsem získala jako bolestné první díl. Jsem zvědavá na reakce těch, kteří ještě nečetli to grandiózní finále!

Nejlepší noví autoři, které jsem letos objevila
Nová pro mě byla Cassandra Clare. No, přiznám si to, noví pro mě byli po Twilight boom absolutně všichni.
Julie Kagawa do této kategorie taky určitě pasuje.

Nejvtipnější kniha
Hmm... asi Hovno hoří od Petra Šabacha. Neměla jsem tušení, že podle této knížky je film Pelíšky.
Uvést bych mohla i Red Meat od Maxe Cannona. Autorův černý humor nemá chybu.

Nejnapínavější kniha
Last Sacrifice od Richelle Mead a Mockingjay od Suzanne Collins.

Nejočekávanější kniha roku 2010
Stejná odpověď jako na otázku nad touto. Ale to čekání za to stálo v obou případech.

Nejlepší obálka 2010
Vždyť to přeci nejde vybrat jenom jednu!A další...

Nejhorší obálka 2010
Myslím, že se všichni shodneme na tom, že tuto kategorii na plné čáře a ještě se slušným náskokem vyhrává česká obálka Napořád od Alyson Noëlové. Jako vážně, to i to Město z kostí je na tom dobře. Kvůli vzbuzujícímu pobouření a nevoli ji raději ani nebudu znova ukazovat :D

Nejpamátnější postava 2010
Will Herondale z Clockwork Angel díky svému sarkasmu a Katnis Everdeen ze série Hunger Games proto, že byla taková bojovnice. V tom případě bych sem mohla dát i badass Rose Hathaway z Vampire Academy. Tahle slečna a její hlášky mi budou chybět.

Nejlépe napsaná kniha 2010
Asi Halo od Alexandry Adornetto. Oddechovka.

Kniha, která na mě v roce 2010 měla největší vliv
Mockingjay a následná deprese?

Nemůžu pochopit, jak jsem mohla čekat až na rok 2010, abych si přečetla tuhle knihu
Jak jsem mohla nechat čekat Anitu Blake tak dlouho? Nechápu. Dala jsem si načas, když vezmu v potaz, že první kniha vyšla když mi byl jeden rok..

Nový oblíbený knižní blog objevený v roce 2010
Goodreads. Nebýt téhle stránky, nejspíš by ani můj blog neexistoval.

Nejočekávanější kniha roku 2011
City of Fallen Angels od Cassandry Clare a Tempest od Beccy Fitzpatrick. Protože Jace ani Patche nikdy není dost.

Vypadá to, že největší úspěch letos u mě sklidila Suzanne Collins se svou sérií Hunger Games. Ale ona si to zaslouží :)
Tak takhle to vidím já. Knížky jsem četla odjakživa, ale letos to propuklo v nové míře. Začalo to upíry a pokračuje to přes jiná stvoření až k apokalypsám, které mění svět. Po hlavě jsem se pustila do originálů a to už mě jen tak nepustí. Letošní rok byl prostě naprosto perfektní, kéž by ten příští byl právě takový.
Přeju Vám šťastný nový rok a hodně úspěchů v dalším roce. Díky moc za to, že sem chodíte v takovém hojném počtu. Budu se snažit držet laťku stejně vysoko i nadále. A nezapomeňte, jak na Nový rok, tak po celý rok, tak si zítra přečtěte něco pěkného.. :D

8 komentářů:

Syki 1. ledna 2011 v 1:17  

A i tady je ten výčet naprosto vyčerpávající :D
Některé knihy jsem četla, některé ne, rozhodně jsem se inspirovala :)

madlenka 1. ledna 2011 v 22:05  

Super hodnocení!
Mockingjay a následná deprese... od doby, co jsem dočetla Catching Fire, se zmítám v pochybnostech, jestli si třetí díl opatřit hned teď, nebo jestli si dám načas, protože co bude potom?!
Mimochodem, česká obálka Města z kostí se mi líbí ještě míň než Napořád... uvítala bych druhé vydání s originálním obalem.

Anonymní 2. ledna 2011 v 22:17  

Některé sem četla, některé ne. S většinou musím souhlasit. Jen nějak je mi líto, že si dala na post nejhorší knihy, Měsíční píseň. Nevím, ale nemůžu s tím souhlasit. Mercedes a vše kolem ní. Četla si i další díly?

Nicole 2. ledna 2011 v 22:20  

Mercedes dám druhou šanci nejspíš v únoru. Co jsem tak slyšela, tak třetí díl je dost oblíbený, tak uvidíme :)

Luu 3. ledna 2011 v 0:04  

Mne sa z Mercy veľmi páčil aj druhý, rozhodne bol lepší, než ten úvodný :) (a bolo tam viac... ok, viem, že Mercy je vlkolačia séria, ale upíri sú v nej úžasní :D)

Anonymní 10. ledna 2011 v 18:14  

Přesně, 2. díl je prostě: aaa! :)
Když bych měla něco označit za nejhorší knihu asi bych to viděla na Školu noci, skoro celkově :D Já nevim, mě to přijde jenom směšný když to čtu... je to velice jednoduše napsaný, kdyby se toho tématu ujmula jiná spisovatelka mohlo z toho vzejít lepší dílo.
Jinak Nezkrotná... ach bože, řekne se kamarádům dvě věty a už je všechno v pohodě. Ztratí 3 kluky a hned další má. Všechno je tam vyřešeno hrozně jednoduše.
Neříkám, že vše na knize je špatné, ale roku 2010 sem nečetla knížku takhle nerada.

Nicole 10. ledna 2011 v 18:51  

Později mě taky napadlo, že jsem tenhle titul měla dát Škole noci, a to hlavně druhému dílu.. nu což, teď když nad tím tak popřemýšlím, tak je těch knížek, které jsem fakt nemusela, víc :D

Anonymní 10. srpna 2011 v 18:19  

našla sem toten blog a rikam si tak podivam se do archivu a KOUKAM!!!! malem sem mela zastavu srdce!!! on ma vyjit aji 4. dil nastroju smrti??? precetla sem si je az tedka a uplne sem si je zamilovala. a ten konec se mi zdal takovej uz uzavrenej vsechno dobre dopadlo a tak. ani me nenapadlo koukat se jestli nema jeste nejakej dalsi dil vyjid. se zarazenim knih stebou musim souhlasit (tedy s temi co jsem cetla). mas ohromnej blog. prave sis ziskala novyho fandu!!!

Kam jste to vlezli?

Vítejte na blogu jedné knihomolky, která ráda hltá stránky anglických knih a která moc nemá mozek na to, aby psala klasické recenze. Ačkoli se snaží.
Anotace si sama překládá ze stránky Goodreads, na které je závislá a visí na ní prakticky denně. Čtením příspěvků riskujete odhalení zápletek a závěrů děl. Varovala vás.
Když se ozvete, možná vám dá i číslo ICQ nebo kde že to píše kecy na Facebooku.
Na články si nárokuje autorská práva a po těch, kteří to nerespektují, jde jako pes!
Činnost blogu (po)zastavena v únoru 2011.

Search