Spirit Bound / Spoutáni magií (Vampire Academy #5)

Na začátku důrazně varuju před spoilery! Většina z vás se dostala zatím ke Stínem políbený, takže si tohle nechte jako překvapení :)
Rose to dala dohromady s Adrianem. U závěrečných zkoušek zazáří a Dimitrij jí každý týden posílá dopisy s tím, že se už brzy potkají.
Po zkouškách se vydá Lissa s Rose, Adrianem, Eddiem a Christianem na královský dvůr. Tam začne Rose plánovat, jak vyseká Victora Daškova z vězení, aby jí pomohl najít svého nevlastního bratra, který přivedl Strigoje zpátky k životu. Se značnou pomocí Lissina nátlaku a službou Mikhaila (přítele profesorky Karpové, která se stala Strigojkou) se Rose dostane k záznamům, kde zjistí, co potřebuje. Navíc potkají Miu.
Viktora vysekají ven z vězení na Aljašce, poté letí do Las Vegas za jeho bratrem Robertem, který jim řekne poměrně jednoduchý způsob, jak přivést Strigoje zpět. Stačí ho bodnout kolíkem očarovým éterem. A musí to udělat ten Moroj, který éter ovládá. Jenže Rose si uvědomuje, že toho Lissa není schopná. Taky všechny překvapí, že se ve Vegas objeví Adrian, kterému dojde, proč to všechno Rose dělá. Kvůli Dimitrijovi, samozřejmě. Jmenovaného potkají; Lisse Adrianovi se podaří utéct, Eddie pomůže Rose a Dimitrij pak zmasakruje pár lidí. Ke všemu ztratí Viktora s Robertem.
Po návratu na dvůr mají průšvih. Eddie a Rose musí vykonávat různé práce a Lisse není dovoleno vidět se s Rose.
Lissa se pak vydává na návštěvu školy v Lehigh. Jede s Christianem, který jí navrhne, že ji naučí, jak bodnout kolíkem Strigoje. Lissa to prostě chce zkusit. Už spolu sice nechodí, jenže při cvičení to mezi nimi jiskří. Jenže se zase objeví Dimitrij, Lissu s Christianem zajme, aby tím přilákal Rose, a ostatní strážce povraždí spolu se svoji skupinkou Strigojů.
Rose dorazí s bandou strážců, hodně lidí zemře na obou stranách. Lisse s Christianem se ovšem podaří bodnout Dimitrije, z kterého se tak zase stane dhampýr. Nikdo tomu však nechce věřit, ani přes očividné důkazy. Lissa se za ním chodí dívat, Rose se k němu taky chce zoufale dostat, jenže Dimitrij důrazně požádá Lissu, aby ji dovnitř nepouštěla. Dimitrij si dává za vinu vše, co provedl Rose, a myslí si, že pro ně oba bude lepší, když se od sebe budou držet dál.
Jenže Rose si najde způsob. Pomůže ji Mikhail a od Dimitrije se dozví, že ji už nemiluje. Že není schopen ji milovat. Rose je na něj naštvaná, ale on si nedá říct. Když se s ním pak snaží mluvit, odežene jí s tím, aby konečně přestala.
Na dvoře se mezitím řeší věková hranice, kdy budou strážci „maturovat“. Hranice se sníží z 18 na 16 let. Když se to dozví Rose, zuří. Ovšem kdyby mohla i Lissa hlasovat – protože už jí bylo 18 -, mohlo by se to změnit.. Jenže Taťána pak Rose vysvětlí, že Lissa nemá hlasovací právo, jelikož nemá rodinu. Rose pak musí být odvedena, protože královně nadává. Ten den se pak rozhodne o tom, že Dimitrij už evidentně není Strigoj, takže nemusí být zavřený kdesi v cele.
Sydney se ozve Rose s tím, že Alchymistům byly ukradeny záznamy o Ericu Dragomirovi, otci Lissy. Rose ji nakonec ujistí, že to ona neudělala. Zjistí se, že měl Eric v Las Vegas účet, na který ukládala peníze nějaká žena.
Adrian dá Rose novou šanci, že spolu začnou znovu, ale pod podmínkou, že to tentokrát bude brát vážně. Téměř se spolu vyspí, nakonec si ale Adrian „jen“ napije její krve.
Další den Rose potká Dimitrije. Když si pak Rose povídá s jeho strážci, Dimitrij se dozví rozhodnutí o té věkové hranici. Taky si myslí, že je to šílenost. A pak si tam najednou vpochoduje královská stráž, která chce Rose odvést. Tady se probudí ten starej dobrej Dimitrij – nechce strážcům dovolit, aby ji odvedli, takže se trošku víc poperou. Nakonec jde ale Rose dobrovolně, protože chce Dimitrije uchránit od toho, aby si lidi nemysleli, že je v něm pořád něco ze Strigoje. A proč že je to Rose odvedena? Je podezřelá z vraždy královny Taťány.
U soudního líčení se jí pak jako advokáta dostane svého otce Aba. Rose tvrdí, že byla celou noc s Adrianem, jenže královna prý byla zavražděna jejím kolíkem v dobu, kdy u ní Adrian nebyl, a tím pádem, že nemá alibi. Do ruky ji pak Ambrose strčí papírek, na kterém je vzkaz od královny. Píše, že Lissa má nevlastního sourozence. Tím pádem má Lissa právo na hlasování. Na závěr ji Abe ujistí, že do vězení nepůjde, že to nedovolí.

Na začátek: nějaký tipy, kdo zabil královnu?
Tenhle díl mi udělal tlustou čáru přes rozpočet. Tak nějak jsem čekala, že si to Dimitrijovo vysvobození nechá Richelle až do posledního dílu. Ne, a o to větší sranda to bude.

30 komentářů:

Anonymní 18. července 2010 v 21:04  

Víš kolik přemlouvání sama sebe mi dalo, abych si to nepřečetla? :D Ale pravda je že jsem neodolala a přečetla prvních asi tři řádky :D
No, už aby to vyšlo v češtině :) Ale stejně díky, přečtu si to potom co si přečtu krvavý slib ;D

Nicole 19. července 2010 v 9:16  

Já být na tvém místě, zhltla bych to :D Pevná vůle prostě není můj obor :D

Anonymní 19. července 2010 v 11:01  

:D no já se divila, že jsem to zvládla :D ale nevim na jak dlouho mi to vydrží ;D
Lenka

Anonymní 21. července 2010 v 21:52  

A je to, už sem to přečetla :D super no... :D trošičku za spoilerováno :D božééé se nemůžu dočkat :)

Anonymní 23. července 2010 v 14:09  

JJ, Richelle to neprotahuje přes několik dílů - od prvního dílu Bella che být proměněná ale natahuje se to přes další dva díly. jsem ráda že to Richelle neudělala - takhle je tam pořád něco novýho :-)

Anonymní 9. srpna 2010 v 22:01  

Ahojky, můžu se zaptat jestli sis knížku stáhla nebo ji máš koupenou anglicky? JInak strašně děkuju za obsah jsem nekonečně netrpělivá a stímhle to nemám přečtený ale vím co mě čeká díky =D

Nicole 10. srpna 2010 v 8:50  

Knížku jsem stáhla ;D

Anonymní 12. srpna 2010 v 23:51  

Bože proč je to tak komplikovaný..to jí ten dimitrij prostě nemuže milovat? :-(...v tom je dobrý stmívání vždycky všechno skončí dobře..myslíte že to celý v šestym díle dopadne dobře?

Nicole 13. srpna 2010 v 0:17  

Jak jinak :)
Jen nevím, co Richelle provede s Adrianem, kdoví, nechám se překvapit :)

Anonymní 20. srpna 2010 v 23:08  

Treba Adrian zabil svoji tetu no a tak ho soupnou do vezeni a bude vystarano:D:D no vazne nwm:X

Anonymní 22. srpna 2010 v 20:30  

A můžu se zeptat kde jsi to stáhla???

Nicole 22. srpna 2010 v 21:46  

Nemám jednu určitou adresu, kde knížky sháním :)
Jestli si ji chceš stáhnout, hodila jsem ji na ulož.to :)

Anonymní 23. srpna 2010 v 20:00  

Jestli jsi to četla v angličtině,tak to tě obdivuju:)já bych se svojí slovní zásobou musela mít v druhý ruce slovník a to pěkně tlustej:DStejně jsem se neudržela a přečetla si to tady:Dno a teď musím uznat,že se asi nedočkám,než si to budu moct přečíst.Ale hlavně jsem zvědavá jak to dopadne.

Anonymní 25. srpna 2010 v 2:02  

Jééé, moooc děkuji ještě jednou! :o))) No je mi vskutku jedno kdo zabil Rose, hlavně aby ji zbavili viny... A nebo by ji mohl Dmitirj z vězení osvobodit a zdrhnout s ní, třeba na Sibiř a mohli se dát konečně dohromady!♥ :oD Jo no, sem trochu najivní, ale CHCI ABY BYLI SPOLU!♥ :o)))

Anonymní 8. září 2010 v 19:03  

Ahoj, díky moc za obsah týhle knížky. Neodolala jsem a musela jsem si ho přečíst :)
Chtěla bych se zeptat jestli nevíš,kde bych mohla stáhnout spirit bound v ájině kromě ulozto,tam jsem to zkoušela a nefunguje mi to :(
Předem díky za odpověď :)

Nicole 8. září 2010 v 19:12  

Když mi napíšeš, jakej máš meil, pošlu ti to :)

Netty 9. září 2010 v 11:55  

Rose mi připadá nějaká vypočítavá;začne si s Adrianem,ale přesto chce zachránit Dimitrije.Když to udělá,na Adriana se vykašle a chce být zase s D.,ale ten ji nechce,tak se vrátí k Adrianovi..? To mi k Rose moc nesedí,připadá mi,že nechce být sama a tak si nechává zadní vrátka.A jakto vůbec,že se s Adrianem nakonec nevyspala,někdo je přerušil nebo si to rozmyslela...??

Anonymní 9. září 2010 v 16:40  

Díky moc :) můj e-mail je kacka.linhart@seznam.cz

Nicole 9. září 2010 v 16:47  

Netty: Rose Adriana na poslední chvíli zarazila, protože nechtěla být mladou matkou :D

Netty 9. září 2010 v 17:31  

Mladou matkou?:D A co se týče jejích citů k němu,jak je tam popisuje,miluje ho?Nebo je s ním proto,že mu to slíbila?:D Musím v tom mít jasno,jinak asi umřu.A moc díky za odpovědi:D

Nicole 9. září 2010 v 17:36  

Je s ním jednak proto, že mu to slíbila, ale taky proto, že ho má ráda. Neřekla bych, že ho přímo miluje, protože je pořád na scéně Dimitrij a ten tvrdí, že už Rose milovat nemůže po tom, co jí provedl.. Ale myslím si, že Dimka bude u Rose vždycky ten první a Adrian až druhý :)

Netty 9. září 2010 v 17:39  

Jasně no:)takže myslíš že D+R budou nakonec spolu?Já doufám,že jo,kdyby ne,ta cesta do Ruska a jeho záchrana by mi najednou připadala zbytečná,a myslím že autorka ví co dělá:))

Nicole 9. září 2010 v 17:41  

Co by asi lidi dělali, kdyby nakonec Rose neskončila s Dimitrijem? :D Richelle to udělá tak, aby z toho byl happy-end :D

Netty 9. září 2010 v 17:56  

To je pravda:D Už aby byla šestka.Každopádně jsem to nevydržela a přečetla si konec pětky a fakt mi připadá že Dimitrije pořád miluje.Uff.nechtěla bych,aby skončila s Adrianem.

Anonymní 27. září 2010 v 13:44  

Marjááá panno hlavně to neee!!! Je to totální děs.!!! Já bych s Adrianem nevydržela ani chvililinku jak z něho táhne ten chlast!!! A tež si myslim že to Richelle nakonec udělá tak ze Rose skončí s Dimitrijem. Už se mooocinky moc těším až vyjde 6. Newite někdo kdy by mohla vyjít???

Anonymní 10. října 2010 v 17:33  

Ahojky, prosímtě neposlala by jsi mi na email spirit bound? Na uložtu mi to nejde stáhnout. Můj mail je Adinka21@centrum.cz Děkuju moc. Jinak obdivuju, kolik knížek v angličtině jsi už přečetla.

Anonymní 10. října 2010 v 21:19  

Ahoj, mohla bys mi prosím taky poslat na email Spirit bound, prosím? Ráda bych si to přečetla a nechci čekat než to výjde i u nás. ;-) Můj email je: Geparda@seznam.cz Díky moc

Anonymní 25. listopadu 2010 v 22:32  

Už se nemůžu dočkat až si to přečtu.A ta vražda Rose by něco takového neudělala.Jenže tet ta otázka kdo zabyl Taťánu já bych řekla že to mohl být Viktor ale moc jistá si nejsem.

Anonymní 26. listopadu 2010 v 11:53  

ahojky plosím pošli mi taky tu anglickou verzi plosim plosim
mysak.sal@email.cz

Anonymní 31. prosince 2010 v 23:19  

Ahoj ta vražda na konci páteho dílu mi taky šokovala ale někde jsem četla shrnutí šestky.Nejdřív jsem byla překvapena kdo je nevlastní sourozenec Lissi,ale to nebylo to jediné co mě šokovalo jenom napíšu že je to osoba kterou by nikdo netipoval.A ještě vám prozradím že to končí happy endem a ještě taková maličkost Vyktor Daškova zabyt profesorka Karpová opět Dhampírem Lissa novou královnou.No máme se na co těšit.A ještě dam nápovědu kdo je vrah je to osoba moroj který prosazoval aby Morojové bojovali po boku strážců.

Kam jste to vlezli?

Vítejte na blogu jedné knihomolky, která ráda hltá stránky anglických knih a která moc nemá mozek na to, aby psala klasické recenze. Ačkoli se snaží.
Anotace si sama překládá ze stránky Goodreads, na které je závislá a visí na ní prakticky denně. Čtením příspěvků riskujete odhalení zápletek a závěrů děl. Varovala vás.
Když se ozvete, možná vám dá i číslo ICQ nebo kde že to píše kecy na Facebooku.
Na články si nárokuje autorská práva a po těch, kteří to nerespektují, jde jako pes!
Činnost blogu (po)zastavena v únoru 2011.

Search